Vanlige spørsmål og svar

Hvor mye koster det å bruke Vtella.no for oss som er dugnadsgruppe?
Svar: Tjenesten er gratis å bruke.

Hvem kan bruke Vtella.no?

Svar: Alle frivillige organiserte grupper som trenger dugnadsinntekter; idrettslag og klubber, korps, speidergrupper, skoleklasser som skal på tur, organisasjoner, foreninger, russ osv.

Hvis vi henter inn tilbud, er vi nødt til å bestille?
Svar: Nei, det er 100% uforpliktende å hente inn tilbud til din dugnadsgruppe på Vtella.no

Hva må vi ha klart før vi henter inn tilbud på Vtella.no?
Svar: Det er en fordel å vite cirka hvor mange selgere dere er, er dere i tvil sett inn det dere tror er nærmest.

Hvorfor er det enklere å bruke Vtella.no enn å kontakte leverandørene direkte?

Svar: Dere som gruppe er anonym på Vtella.no og slipper derfor undøvending spam som ofte følger når dere kontakter leverandører direkte for å få tilbud.
Dere får tilbud fra over 30 ulike leverandører på over 150 produkter på under 1 minutt.
Tid spart der altså. Siden mange av tilbudene er svært gode tjener dere også bra. En siste fordel er at dere enkelt kan velge de beste produktene fra mange ulike leverandører og dermed selge attraktive produkter som er godt priset på en og samme dugnad uten ekstra jobb. Med salgsmateriell tilpasset dere og opplegg for forhåndssalg, er det jo heller ingen risiko for å sitte igjen med usolgte produkter.


Dere informerer om at vi som dugnadsgruppe er anonyme når vi bruker Vtella.no , hvordan da?

Svar: Ingen leverandører vet at dere har hentet inn tilbud, og hvem dere er før dere går til bestilling eller bestilling av prøve. Da trenger leverandøren kontakt- og sendingsinfo for at varene skal komme frem og for å lage faktura etter at dere har bestilt.

Koster det noe å bestille prøve?
Svar: De fleste leverandørene tilbyr kostnadsfritt prøve. Vtella ser ann gruppen som bestiller prøve og hvor mange prøver som legges inn før den sendes til leverandør. Hent derfor inn prøve på kun de produktene dere vurderer å selge.

Risikerer vi at leverandørene hos dere ringer oss når vi registrer oss hos dere?

Svar: Nei, i vår kontrakt med alle våre leverandører er kontakten med dere som kunder begrenset. De kan ikke ta kontakt med dere underveis, eller i etterkant. Heller ikke sende dere kampanjer, nyhetsbrev osv.

Hva gjør vi hvis en leverandør likevel har sendt oss spam / ringt oss i etterkant?

Svar: Send informasjonen til hei@vtella.no så tar vi kontakt. Leverandører som ikke følger våre vilkår får en advarsel og dersom de ikke retter seg etter den blir de utestengt.


Vi har spørsmål til et produkt, hvem kontakter vi?

Svar: Send epost med det dere lurer på til hei@vtella.no og skriv Haster i emnefeltet. Så gir vi tilbakemelding innen kort tid.

Hvorfor anbefaler dere forhåndssalg?

Svar: Av to hovedgrunner:
1. Med forhåndssalg er det tilnærmet risikofritt å arrangere salgsdugnad. Gruppen slipper å bestemme seg for antall produkter i forkant av bestilling, og stresse med å få solgt innen en frist og håndtere eventuell retur av usolgte produkter.
2. De gruppene som velger forhåndssalg velger ut flere ulike produkter på Vtella ( ofte 5-15 stk ). Det gir kundene flere valg, og gruppene får derfor flere salg per kunde de spør. Det fører til at de som forhåndsselger tjener mer i gjennomsnitt sammenlignet med grupper som bestiller inn kun ett eller to produkter og selger de direkte. Med Vtella er det veldig enkelt å selge produkter fra mange ulike leverandører og kun velge ut produktene man tror vil gi best resultat.

Vi finner ikke produktet fra leverandøren vi har brukt de siste årene, hva kan grunnen være?

Svar: Det kan være flere. De leverandørene som har kombinasjonen gode produkter, til gode betingelser og har god kundeservice liker å konkurrere om dere som kunde. Send en epost til hei@vtella.no med info om produktet og leverandøren så skal vi sjekke om de oppfyller våre kriterier for å delta og invitere dem inn :-)


På et produkt står det at fraktprisen ikke er inkludert. Hvordan får vi vite fraktprisen?

Svar: Hvis dere forhåndsselger er fraktprisen avhengig av hvor mye dere får solgt. Dere får derfor stort sett ikke fraktprisen oppgitt før etter det er klart. To alternativer: Velg et annet produkt hvor frakt er inkludert, eller beregn inn at noe av fortjenesten går bort i fraktkostnad.

Hvis Vtella.no er gratis å bruke, hvordan tjener dere penger da?

Svar: Vtella Norge AS som drifter Vtella.no tar en liten cut av hver leverandør som får en bestilling. Den tas på forhånd og påvirker derfor ikke prisene som vises til dere som kunde.

Kan noen leverandører betale for en bedre plassering på Vtella.no?

Svar: Nei.

Vi har gjennomført en salgsdugnad med Vtella i vinter og er klar for runde nr 2, kan vi bruke det forrige tilbudet?
Svar: Tilbudene er å anse som ferskvare, så dere må hente inn nytt tilbud for å få med de nyeste produktene og oppdaterte priser og betingelser. Gå inn på vtella.no/logginn og følg instruksjon der.


Vi har et tips til produkt / leverandør / partner el. dere bør ha med, hva gjør vi?

Svar: Send infoen til hei@vtella.no så skal vi vurderer det og gi deg tilbakemelding.


Andre spørsmål?

Kontakt oss på: hei@vtella.no med kort info og mobilnummer vi kan nå deg på, så tar vi kontakt med så raskt som mulig.


Vi er i starten kun to grùndere så før vi får utvidet med flere har vi begrenset med kapasitet, men vi lover en hyggelig prat og at vi skal hjelpe dere så godt vi kan om det er noe dere lurer på :-)




Sammenlign over 200 produkter fra 30 leverandører

Har du allerede hentet inn tilbud? Klikk her